tirsdag den 15. marts 2011

DYS !



dys mig der og dys mig her
dys mig alle vegne
dys mig under dys mig over dys mig igennem
og dys mig til ro
diagnosen til trods
dysser jeg disdus med dinesen
mens den dyssende debbedidum
misformes af kvarterets bisser
dyster dunkende diskobas fra dytten
dys min rose dys mit kvæg dys også du, min hjord
dionysos dys deorama
dys de domino de arde de dys
dys mig alle vegne
dys mig under huden, skat, det kildrer så godt
dys ikke under min stol
for da dysser du forgæves 
dys heller ikke pludseligt i mit øre
jeg får et svimlende chok - DYS! - hver gang
dys mig hellere i hjemmesko og badekåbe
dys med vinflaske og dys med glas
distanceret, velafbalanceret, harmoni hysterikum house
dys min mambo, sambo, dys mig mer
dys din familie og lad os være dys
(hvad ville dy sige til at være dys?)
dys mig op og ned ad ryggen ligesom du plejer
hold dig endelig ikke tilbage med dine tentakler
dys mig i skridtet (hvor det også kildrer)
dyssende hvisken i højre øre kælent, dys
dys da dutten, ditte, dab da duddidut, emma
dys da nederlandene og deres frihandlen
dys diskotekerne og stripbarene
dys diagnosen og dys dødeligheden
dys dinesen (før ukendt) der hermed er afdysset
afdysset ligeledes de førnævnte undulater i vindueskarmen
og amensaxofonen, der ligger glimtende på altret
næst ved den majestætiske kalk og det lille bundt svovlstikker
dys dem alle, altre og den slags
dys gennem alle deres ormehuller
og alle deres skævvredne knastornamenter
dys dit desmerdyr, dys det én gang for alle
afdys det stille og roligt
mens det stadigvæk dysser fra dets krop
dys derefter (nybarberet) amanda, der venter dig på side 12
dys igen dinesen (afdysset) og sidst men ikke mindst:
dys dig selv!



Ingen kommentarer:

Send en kommentar