mandag den 16. december 2013

Jul i Superland



Vågner op en morgen
sammenkrummet i en indkøbsvogn
i Superland en morgen ved hylderne med torskerogn
Hovedpuden er en dybfrossen juleand
pudevår er plastikdunke med saftevand
Ja, vågner op en morgen i Superland
viklet ind i sofatelt og fløderand
Huen krøller
Jeg har været i bedre stand
Skægget strammer
Jeg er færdig som julemand
Her står den så
min fine nye indkøbsvogn
Den er smart med scart-stik og mikroovn
2 tommer alu
forsikret i Alm. Brand
Fin og ny
lugter stadig af rabarberrand
Vagten sagde jeg sku' straks forlade Superland
Så nu skal jeg til at anvende min forstand
Står med hue og lugter lidt af sandpapir
Skægget strammer
flået i stykker af barnepiger
Truer mig til spejlæg med et oversavet jagtgevær
Tak til Superland for scart-stik og sorte tæer.

2 kommentarer: