mandag den 21. marts 2011

Heksen i gårdhaven

Danser i ring omkring majstangen

i stadig ring omkring.

Støvlerne tramper i jorden og folk udstøder hanegal.


Foråret er begyndt

- det er den årlige hippiefest i kollektivet "Komover":

kombineret koncert og garden party,

minifestival i gården, Århus Midtby.


Mange dage i forvejen

er der blevet delt ud

af flyers og anden løbesod

i anledning af majstang og rockwool.


Kabinetterne hvæser omkring den diminutive scene,

og "Sleeping 500 Years Away" spiller for fuld udblæsning,

åbner liv i hjørnet,

hvor Torben Hjælpeløs danser alene med sig selv,

en fuldespasservals i hjørnet.

Uganda Kurt med fortænderne og overskægget

deler ud af hjemmedyrket pot,

direkte fra en altankasse i vestbyen.

Blonde Vision sidder alene,

festens eneste synlige vampyr,

sidder alene i havemøblet af træ,

varm, på trods af småregn,

i sin praktiske skindbeklædning,

lurer efter ofre og rivaler,

planlægger skumle forehavender,

bag Gucci Galore Ultra Shades.

Og Gudrun nede fra bageren

kommer jævnligt med gammelt brød,

så festen kan fuldende endnu en kostcirkel

og månens lys igen bliver tålelig.


Ind træder en vakseægte heks

med farver i hatten,

iklædt kåbe fra skulder til fod.

Heksens smukke, ravgule øjne

afmønstrer hurtigt lokalet,

og finder mit blik i mængden.


Tak skæbne! 

Fastlåst igen,

parforhold og kødben.

Seksualoplysning og besøg på fertilitetsklinikken,

ukendt årsag, delvis steril.

Fortvivlelse! 

Min monastiske tilværelse er sat over styr!

Hjælpeløs flyder jeg rundt i begærets strøm.


Heksen øjne hviler på mig,

og hun smiler heksesmilet,

viser mig små spidse kindtænder

og afslører frækt en tungespids.


Havefestheks med rododendron-paryk,

gør mig syg af lykke med sin dans.

Faldne eunuk, husk hvad det gælder!

Åndens renhed skal findes

via sindets fordybelse

punktum komma streg

sådan tegnes nikolai.


Tak for festen og guteby

Ingen kommentarer:

Send en kommentar